INTERIM HR
Interim HR innebär att tillfälligt fylla en HR-roll inom en organisation för att hantera specifika behov eller projekt. Som interim HR-konsult kan jag snabbt anpassa mig till organisationens kultur och processer, och bidra med expertis och flexibilitet för att lösa akuta HR-utmaningar och driva viktiga initiativ framåt.
Exempel på tillfällen att ta in mig som interim HR-konsult:
- Överbrygga personalbrist: Täcka upp för frånvarande HR-personal eller fylla en vakans medan rekrytering av permanent lösning pågår
- Förändringsprojekt: Leda och stödja förändringsalternativ, så som omorganisationer eller implementering av nya HR-system
- HR-strategi och planering: Utveckla och implementera kortsiktiga och långsiktiga HR-strategier som stödjer affärsmålen
- Arbetsrätt och compliance: Säkerställa att företaget följer gällande arbetsrättsliga regler, lagstiftning och interna policyer och riktlinjer
- Lönebildning: Fastställa rättvisa och konkurrenskraftiga löner genom lönestrukturer och prestationsbaserade system samt framtagande av lönepolitik
- Compensation and benefits: Ta fram och implementera strategier och erbjudanden om löner, bonusar, förmåner och pensionsplaner